Назад

Autoizolarea: 5 principii în căutarea unui job de la distanță

22 Aprilie, 2020 173 0
 
Dacă înainte nimeni nu-i înțelegea pe freelanceri, astăzi aceștia sunt oameni de succes și toți vor să le afle secretele. Cum să cauți de lucru când toți sunt autoizolați, cum să mergi la interviul de angajare dacă e interzis să ieșim din casă, cum să petreci util timpul în carantină chiar dacă nu ai de lucru? La toate aceste întrebări vă vom răspunde în acest articol. Citiți, distribuiți și cel mai important: urmați sfaturile noastre!
 

1. Totul începe de la CV 


Când ultima dată v-ați deschis Curriculum Vitae? Dacă aveți experiență de muncă, realizări, abilități, studii și un hobby unic, dar nu aveți de lucru – e timpul potrivit să ștergeți praful de pe CV și să-l transformați în cea mai bună armă pe care o aveți.
 
Citiți articolul nostru despre modul în care trebuie elaborat un CV captivant, înarmați-vă cu maculatoare și aparatul foto, luați loc și rescrieți CV-ul. Amintiți-vă toate abilitățile și cunoștințele adunate, etapele importante în carieră și adăugați informația nouă.
 
Sfat pentru profesioniști:
 

CV-ul trebuie elaborat în conformitate cu funcția la care candidați și cu cerințele acesteia.

 
Încă, nu uitați de scrisoarea de intenție. Scrisoarea de intenție este o altă pagină din documentul cu CV sau chiar în corpul mesajului trimis prin poșta electronică recrutorului. Scopul acesteia este să prezinte CV-ul dvs într-o lumină profitabilă și să povestească angajatorului de ce ați ales anume această companie.
 
Sfaturi pentru elaborarea unei scrisori de intenție veți găsi în acest articol.
 
După ce a-ți scris CV-ul, citiți-l și scoateți din text clișeele care-i irită pe manageri.
 
Gata! Acum veți ieși în fața angajatorului într-o lumină bună și cu siguranță veți fi cu un pas înaintea celor care nu s-au obosit să-și scrie CV-ul.
 

2. Portofoliu - metodă de manifestare 


CV-ul nu este unicul instrument prin care puteți să vă afirmați drept un solicitant care merită atenție.
 
Dacă sunteți specialist în crearea site-urilor, graficii, textelor, sesiunilor foto sau în orice altceva, atunci 100% aveți  exemple de lucrări. Acu aveți o grămadă de timp liber pentru a vă crea un portofoliu atrăgător și impunător.
 
  1. Priviți exemple de cele mai bune portofolii pe internet potrivite ocupației dvs.
  2. Dacă nu există astfel de portofolii, poate e timpul să fiți primul?
  3. Dacă portofoliul dvs este offline – e timpul să devină online, scanând, fotografiind sau găsind imagini cu lucrările dvs în internet.
  4. Revizuiți portofoliul pe care îl aveți, actualizați-l, introduceți lucrări noi și dați-i un stil. Creați un site sau compilați portofoliul într-un file. 

Cu un portofoliu bine pus la punct veți găsi mai repede de lucru. Mulți clienți în prezent cer exemple de lucrări în loc de interviu. Dacă sunteți, de exemplu, copywriter va fi mai simplu și mai rapid să contactați angajatorul având un set de exemplare.
 
În plus, dacă candidați la funcția de editor, de exemplu de publicitate și aveți articole științifice în portofoliul dvs, angajatorul poate fi interesat să vă propună o altă funcție sau să vă recomande altui angajator cunoscut din alt domeniu. Este benefic să aveți în portofoliu diverse lucrări. Dacă, de exemplu, sunteți jurnalist dar în același timp activați și în calitate de fotograf, de asemenea are sens să creați un site comun cu lucrări pe diferite profiluri.
 

3. Căutați locuri de muncă vacante folosind diverse metode 


Despre căutarea unui loc de muncă am scris nu o dată. O rubrică întreagă a blogului nostru este dedicată anume căutării locurilor de muncă.
 
Pentru început, dacă ați decis să deveniți freelancer și doriți să aflați mai multe despre acest tip de job, impozitare și capcane, vă recomandăm să citiți acest articol.
 
Dacă urmăriți orice job de la distanță, citiți articolul nostru despre idei reale și mituri în lucrul în condiții casnice. Iar dacă demult vă doriți să încercați o carieră în programare, dar nu știți de la ce să începeți, vă vom spune noi.
 
Cel mai simplu mod de a găsi un job este să trimiteți CV pe Rabota.md. Cu atât mai mult, recent am introdus o nouă opțiune: anunțuri din categoria „muncă la distanță” este accesibilă pe pagina principală a site-ului.
 
De asemenea puteți căuta de lucru pe rețelele sociale – despre modul în care o puteți face corect, noi la fel am scris un articol.
 
Plus la toate, am scris un articol imens despre toate modalitățile de căutare a joburilor și chiar și în carantină puteți găsi multe lucruri utile.
 

4. Interviu de angajare online? De ce nu? 


Interviurile de angajare online au înlocuit interviurile telefonice preliminare. În timpul carantinei, tot mai mulți angajatori apelează la această metodă de comunicare cu solicitanții de locuri de muncă: permite economisirea timpului, iar spațiul virtual permite angajarea candidaților din diferite colțuri ale lumii.
 
Pe Rabota.md există o rubrică aparte cu anunțuri de angajare cu interviuri online. Cum poți găsi un job în această rubrică, aflați în acest articol.
 
Principiile organizării unui interviu video practic nu diferă de cele în cazul unui interviu obișnuit.
 
  1. Asigurați-vă că ați instalat software-ul corespunzător pentru apelurile video.
  2. Verificați calitatea sunetului și a imaginii, dacă aveți posibilitate efectuați un apel video de testare fie sie însăși, fie unui membru al familiei din altă odaie.
  3. Faceți ordine în cameră, asigurați-vă că nimic în plus nu va apărea pe fundal și iluminați încăperea.
  4. Atenționați membrii familiei să nu vă deranjeze în timpul interviului de angajare.
  5. Repetați CV-ul, pregătiți-vă din timp pentru întrebările care vi se pot adresa.
  6. Începeți. 

5. Lucrați și evoluați 


Acum, dacă ați reușit să găsiți un job de la distanță, a apărut mult timp liber pe care anterior era destinat drumului spre oficiu și înapoi, prânzului și pauzelor de cafea. Merită să alocați măcar o oră pe zi pentru învățarea lucrurilor noi, posibil care nu sunt legate de jobul actual. Dacă demult ați vrut să deveniți altcineva acum e timpul perfect să vă îndepliniți visul.
 
  1. Cunoașteți mai multe despre competențele pe care le doriți sau profesie: citiți informații pe internet, întrebați de cei care deja știu.
  2. Găsiți cel mai bun mod de a dobândi cunoștințele necesare: cursuri video, literatură de specialitate, alte variante auto didactice.
  3. În cazul în care e vorba despre un domeniu de nișă, posibil ar trebui să plătiți cursuri profesionale pentru a primi o informație concretă, fără apă și păreri subiective.
  4. Practicați. A învăța e minunat, dar cea mai bună învățare este practica. 

Cel mai important – păstrați-vă calmul în orice situație. Totul va fi bine!
 

Articole asemănătoare