Înapoi

HR-ul va verifica rețelele voastre sociale. Iată cum să vă asigurați că nu veți fi respins din cauza celor văzute

29 Ianuarie, 2024 1489
HR-ul va verifica rețelele voastre sociale. Iată cum să vă asigurați că nu veți fi respins din cauza celor văzute

Paginile de pe social media pot fi considerate un CV informal, care oferă o imagine generală despre o persoană prin ceea ce alege să transmită lumii. Conținutul de pe social media, desigur, nu poate fi un motiv oficial de respingere a unui candidat, dar informal — are toate șansele. Așadar, dacă doriți să vă îmbunătățiți șansele în căutarea unui loc de muncă, merită să aruncați o privire critică asupra paginilor voastre publice și să le puneți în ordine.

De ce recrutorii analizează conturile de social media ale candidaților


V-ați putea indigna: „De ce aș schimba ceva? Eu sunt cine sunt, iar dacă nu le place, nici eu nu vreau să lucrez cu ei”. Nu este necesar să pretindeți a fi o persoană complet diferită. Scopul vostru nu este să vă faceți prieteni, ci să vă angajați la muncă.

Analizând rețelele de socializare, recrutorul evaluează dacă există careva probleme care v-ar putea afecta negativ productivitatea, dacă valorile voastre sunt în concordanță cu valorile companiei și dacă apariția voastră la muncă ar putea provoca conflicte în cadrul echipei. 

Cine este primul în rând la screeningul rețelelor sociale


Precizăm — analizarea rețelelor sociale este opțională și, adesea, din cauza volumului mare de muncă, recrutorii nu au timp pentru asta. Aceștia niciodată nu analizează paginile „gulerelor albastre” — vânzători, curieri, șoferi ș.a.m.d.

De obicei, se acordă mai multă atenție candidaților pentru pozițiile manageriale de diferite niveluri și specialiștilor care urmează să interacționeze cu clienții în numele companiei, cum ar fi specialiștii în marketing, managerii SMM și de PR, recrutorii.

În cazul lor, viața socială este o metodă suplimentară prin care își pot demonstra competențele profesionale. Din partea potențialilor content manageri se așteaptă să fie capabili să scrie și să creeze postări, iar de la specialiștii în funcții de conducere — să demonstreze gândire critică și inteligență emoțională.

Cum să dai un aspect profesional rețelelor sociale


Ce anume poate să deranjeze angajatorul, depinde de cultura corporativă și de postul vacant. De exemplu, recruiterul unei instituții de învățământ nu va fi mulțumit de un candidat care postează regulat fotografii de la petreceri cu alcool. Respingerea poate apărea și din motive extrem de subiective — unora nu le plac oamenii care au pisici, iar alții nu susțin interesul față de jocurile video. Este imposibil să te ferești în totalitate de acest lucru, dar și probabilitatea de a nu fi chemat la un interviu de angajare din această cauză este totuși mică.

O impresie bună poate fi creată prin:
  • postări profesionale — participarea la evenimente, discuții despre noutățile din domeniu ș.a.m.d.;
  • comentarii pozitive despre colegi și manageri;
  • opinii argumentative;
  • activități de voluntariat și de caritate;
  • sport și un stil de viață sănătos;
  • tonul prietenos al postărilor.
O impresie proastă poate fi creată prin:
  • plângeri față de colegi și conducere, precum și publicarea informațiilor confidențiale;
  • postări despre politică și religie;
  • comentarii discriminatorii;
  • agresivitate, limbaj vulgar, plângeri cu privire la servicii și persoane;
  • fotografii indecente;
  • prea multă activitate — timp pentru muncă când mai rămâne?
De asemenea, puteți filtra și după următorul criteriu: ștergeți sau ascundeți de pe pagină tot ceea despre ce nu ați dori să vorbiți la interviu.

Cum să separați viața profesională și cea personală pe rețelele sociale


Dacă nu doriți să ștergeți postările sau să mai împărtășiți momente din viața voastră cu prietenii din online, lucrați cu setările de confidențialitate.

Pe Facebook puteți selecta publicul pentru fiecare postare în parte, făcând-o vizibilă pentru toți utilizatorii, toți prietenii, pentru anumite persoane sau doar pentru voi.

Pe Instagram, dacă profilul este public, puteți face ca fiecare postare în parte să fie vizibilă pentru toată lumea sau doar pentru un cerc apropiat de prieteni.

În TikTok puteți face ca fiecare video în parte să fie vizibil pentru toți utilizatorii, doar pentru urmăritorii comuni sau doar pentru voi.

Ce se întâmplă dacă aveți profilul privat? În cazul în care compania la care trimiteți CV-ul pune preț pe deschidere, un profil privat sau lipsa rețelelor de socializare poate fi în detrimentul candidatului. Pe de altă parte, în sectorul public, în special în structurile de stat, este mai probabil să constituie un avantaj. 

Dacă doriți să păstrați rețelele de socializare un spațiu personal, atunci setați setările de confidențialitate corespunzătoare, nu includeți linkuri în CV și redactați un CV complet, cu o scrisoare de intenție, astfel încât recrutorii să nu fie nevoiți să caute informații suplimentare.

Iar dacă includeți rețelele de socializare în CV, asigurați-vă că acestea sunt publice! Recruiterii întâlnesc adesea linkuri care duc către profiluri private, iar o astfel de neatenție din partea candidaților, cel puțin, surprinde neplăcut.

Checklist pentru autoverificare


Alegeți una sau două platforme unde interacționați cel mai des cu persoanele din domeniul vostru profesional, cum ar fi Facebook și LinkedIn, și analizați-le.

✔️ Poza de profil este a voastră.
✔️ Nickname-ul se potrivește cu statutul vostru, nu conține cuvinte necenzurate și cu dublu sens.
✔️ Din profilul vostru se înțelege cu ce vă ocupați.
✔️ Postați în feed-ul vostrul despre realizările profesionale.
✔️ În feed nu există postări care să jignească, să insulte, sau să umilească pe cineva.
✔️ În contactele voastre aveți colegi și alți specialiști din domeniul în care activați.
✔️ Nu postați foarte des.

Ați bifat toate căsuțele? Minunat. Vă dorim să vă găsiți un loc de muncă despre care sigur veți dori să vorbiți pe rețelele de socializare!

 

Articole asemănătoare