Înapoi

Cum să depuneți corect o petiție către Inspectoratul de Stat al Muncii în Moldova

08 Noiembrie, 2022 19631
Cum să depuneți corect o petiție către Inspectoratul de Stat al Muncii în Moldova

Nu vi se plătește salariu? Vi s-a refuzat un loc de muncă sau sunteți forțat să vă concediați? Sau nu vi se acordă concediu plătit? Pentru a vă proteja drepturile, raportați încălcarea la adresa Inspectoratului de Stat al Muncii. În următoarele rânduri, noi vă vom spune ce anume aveți de făcut.

Redactarea petiției


Când vă adresați Inspectoratului de Stat al Muncii, neapărat trebuie să indicați:
  • Numele și prenumele dvs.;
  • Adresa de domiciliu (la această adresă vă va fi trimis răspunsul la petiție);
  • Adăugător — adresa de e-mail, dacă vă doriți să primiți răspunsul prin ea;
  • Descrierea clară și succintă a problemei;
  • Data;
  • Semnătura (dacă doriți să depuneți cererea online, neapărat folosiți semnătura electronică).
Dacă petiția conține limbaj licențios, insulte sau amenințări, inspectorul are tot dreptul să refuze examinarea ei.

Mostră de petiție

 
Către: Inspectoratul de Stat al Muncii
str. M. Costin, 17/2
mun. Chişinău, MD 2068
tel. 022 499 400
 
De la: numele și prenumele
strada, № casei
oraşul/municipiul/satul, raionul, adresa poștală
telefon de contact

 
Petiție


Eu lucrez/am lucrat în compania _______, cu sediul pe adresa ___________, tel. _______.

Angajatorul a comis următoarele încălcări ale drepturilor mele la locul de muncă: __________.

Pe baza celor scrise mai sus, vă rog să efectuați o inspecție și să luați măsurile legale împotriva persoanelor care au comis aceste încălcări ale drepturilor mele.

Anexez acestei petiții următoarele documente:

1. Copia contractului de muncă
2. (Și/sau alte documente)
 
Data:__/__/__                                   Semnătura:______

Este posibil de trimis o petiție în mod anonim?


Nu, Inspectoratul Muncii nu acceptă petiții în care nu este indicat numele sau adresa solicitantului. Dar specificarea acestor date este sigură. În conformitate cu articolul nouă din Legea privind Inspectoratul de Stat al Muncii, inspectorii sunt obligați să păstreze confidențialitatea sursei și să nu informeze angajatorul că inspecția se efectuează din cauza unei plângeri primite. 

Cum să depuneți petiția


Petiția scrisă pe suport de hârtie poate fi depusă în cutiile pentru corespondență, care se află în incinta Aparatului central al Inspectoratului de Stat al Muncii și Inspecțiilor teritoriale de muncă sau prin intermediul ÎS „Poşta Moldovei” la adresa:

Către Inspectoratul de Stat al Muncii
str. M. Costin, 17/2
MD-2068, mun. Chişinău
tel. 022 499400
Republica Moldova

Petiția și documentele suplimentare (dacă există) cel mai bine să le trimiteți printr-o scrisoare recomandată cu notificare la primire.

Puteți depune o petiție și în format electronic la adresa de e-mail: secretariat@im.gov.md. Volumul scrisorii nu trebuie să depășească 3000 de simboluri și trebuie să conțină numele, prenumele, adresa de domiciliu și adresa dvs. de e-mail. Vă reamintim: prezența unei semnături electronice este, de asemenea, obligatorie.

În cât timp veți primi rezultatul


Petițiile se examinează în termen de 30 de zile, iar cele care nu necesită o studiere suplimentară în termen de 15 zile de la data înregistrării. 

Dacă petiția nu va corespunde cerințelor de înregistrare, atunci aceasta vă va fi înapoiată, vi se va spune ce anume lipsește în ea și vi se va oferi timp să o corectați. Dacă acest lucru nu se face, petiția nu va fi examinată.

În cazul în care petiția nu ține de competența Inspectoratului de Stat al Muncii, atunci aceasta va fi trimisă în termen de 5 zile către organul abilitat spre examinare, iar dvs. veți fi informat în această privință.

Dacă mai aveți întrebări, sunați la linia fierbinte a Inspectoratului Muncii:
(022) 499 400

 

Articole asemănătoare