Înapoi

Am demonstrat care anunțuri de angajare primesc mai multe CV-uri — cu salariu sau fără. Studiu de caz Rabota.md

25 Martie, 2024 5911
Am demonstrat care anunțuri de angajare primesc mai multe CV-uri — cu salariu sau fără. Studiu de caz Rabota.md

Candidații răspund de 1,5 ori mai activ la anunțurile de angajare, dacă în acestea este indicat salariul. Am demonstrat acest lucru prin realizarea unui experiment pe site-ul Rabota.md.

Ce am făcut


Am creat pe Rabota.md conturi pentru două companii inexistente: Quantum Minds și Wave Solutions. Am descris domeniul lor de activitate (consultanță IT), am generat logouri cu ajutorul AI și am publicat din numele fiecărei companii câte trei anunțuri VIP similare pentru unele dintre cele mai populare poziții de pe piață: contabil, manager de vânzări și QA Engineer. 
 

Anunțurile în sine au fost create cu ajutorul Chatului GPT și editate de un recruiter profesionist. Ambele companii au avut aceleași cerințe față de candidați și propuneau condiții de lucru identice, cu o singură excepție: în anunțurile Wave Solution am indicat în titlu un salariu aproximativ echivalent cu salariile oferite la Rabota.md pentru funcțiile similare, în timp ce în posturile vacante Quantum Minds nu am indicat nici o cifră.

Anunțurile de angajare au fost publicate pe 4 martie și au fost promovate în condiții egale: am setat ridicări automate zilnice o dată pe oră, între 8:00 și 20:00, în același timp. Anunțurile au fost active până pe 18 martie.

Anunțurile cu salariu au atras mai multe CV-uri


Pe parcursul celor două săptămâni am primit în total 269 de CV-uri în cabinetele personale și pe e-mail. Dintre acestea, am eliminat 29 de duplicate — CV-uri trimise de candidați atât în cabinetele personale, cât și pe poșta electronică.

Diferența de aplicări s-a dovedit uriașă: anunțul pentru postul de manager de vânzări care avea salariul indicat a primit de 2,6 ori mai multe CV-uri decât același post vacant fără salariu, iar anunțul pentru contabil cu salariu — de 2,5 ori mai multe.
Studiu de caz Rabota.md: diagrama cu numărul de CV-uri primite

În cazul anunțurilor pentru postul de QA Engineer, cel cu salariul indicat a primit cu 20% mai multe CV-uri. Testerul este principala poziție de intrare în IT, iar din cauza închiderii proiectelor, cererea pentru acești specialiști în Moldova a scăzut, în timp ce oferta continuă să crească, inclusiv din cauza persoanelor relocate din Ucraina și Rusia. Prin urmare, candidații sunt mai puțin selectivi și răspund foarte activ la posturile vacante, așa cum se poate vedea în diagrama de mai sus. De asemenea, menționăm că aceștia mai des decât alți specialiști și-au trimis CV-ul de mai multe ori. 
Studiu de caz Rabota.md: Am demonstrat eficacitatea specificării salariului în anunțurile de angajare

În medie, anunțurile de angajare de la compania care a indicat salariile au primit de 1,5 ori mai multe CV-uri decât anunțurile de la cealaltă companie. Dar și diferența de 20% în cazul postului vacant de QA Engineer o constituie 14 CV-uri neprimite de compania care nu a indicat salariul în anunț. 

Indicarea salariului în anunțuri a crescut calitatea candidaților


Am analizat, de asemenea, modul în care afișarea salariului în anunț influențează calitatea aplicărilor. Pentru a face acest lucru, am examinat CV-urile și am evaluat candidații. Fiecare dintre ei putea obține maximum două puncte: unul pentru experiență și unul pentru competențe relevante, ceea ce ne-a permis să evaluăm dacă candidatul corespunde în totalitate, parțial sau nu corespunde deloc postului vacant.

Proporția de candidați pentru postul QA Engineer care au îndeplinit în totalitate cerințele de bază ale postului a fost practic identică pentru ambele companii. În ceea ce privește postul de contabil, compania care a indicat salariul a avut chiar un număr ușor mai mic de CV-uri care corespund în totalitate decât compania fără salariu în anunț.

O tendință complet diferită observăm în vânzări. În acest caz, numărul de CV-uri cu o potrivire completă, trimise pentru postul vacant cu salariu indicat, a fost cu 11,1 puncte procentuale mai mare decât pentru cel fără salariu. 
Diagrama cu CV-uri care corespund în totalitate cerințelor din anunțurile de angajare

Datele prezentate arată că indicarea salariilor în anunțurile de angajare crește calitatea CV-urilor primite. În medie, compania care a specificat salariul a primit cu 3 puncte procentuale mai multe aplicări care corespund pe deplin postului vacant. CV-urile care corespund parțial au fost cu 4,2 puncte procentuale mai multe, în timp ce numărul CV-urilor de la candidați nerelevanți poziției a scăzut cu 7,1 puncte procentuale. 
Studiu de caz Rabota.md: la specificarea salariului, ponderea CV-urilor nerelevante a scăzut cu 7 puncte procentuale

Acest lucru poate indica faptul că anunțurile de angajare cu salariul afișat îi fac pe candidați să înțeleagă din start cât de bine corespund cerințelor postului, precum și condițiilor de muncă și de remunerare.

Concluzie


Considerăm că experimentul nostru a reușit să demonstreze că indicarea salariului în anunțul de angajare crește semnificativ numărul de aplicări și chiar îmbunătățește calitatea CV-urilor primite.

Pe baza datelor obținute, recomandăm companiilor să indice salariul în anunțuri. Acest lucru nu numai că sporește eficiența recrutării, dar și îmbunătățește reputația companiei pe piața muncii. O astfel de abordare transparentă este benefică atât pentru angajatori, cât și pentru potențialii angajați.

Articole asemănătoare