Înapoi

Pentru a nu vă simți rușinat a doua zi: o notă despre cum să vă comportați la o petrecere corporativă

16 Decembrie, 2022 3508
Pentru a nu vă simți rușinat a doua zi: o notă despre cum să vă comportați la o petrecere corporativă

E sărbătoare și răsună muzica! Iar când zicem sărbătoare, ne referim la petrecerea corporativă. Unde, dacă nu la o petrecere de Anul Nou, aveți ocazia să comunicați cu colegii într-un cadru informal, să mâncați gratuit și să vă eliberați de povara stresului acumulat. Însă aveți grijă, nu vă relaxați atât de mult încât să comiteți vreun act care v-ar putea strica reputația sau, și mai rău, să rămâneți fără muncă.

Și, deoarece nimeni nu vrea să pășească în noul an cu emoții negative, verificați, în orice caz, dacă vă mai amintiți regulile de conduită la o petrecere corporativă.

Regula nr.1 Aveți grijă la cantitatea de alcool pe care o consumați

Aceasta este cea mai importantă regulă. Nu vă lăsați ispitit de alcool și atunci nu va trebui să roșiți din cauza dansului pe masă, a cicălirii colegilor, a certurilor și a bătăilor. Pentru fiecare pahar cu alcool, beți un alt pahar cu apă, luați o gustare, iar dacă nu vă cunoașteți norma — limitați-vă la două pahare de vin sau de alcool tare. Încă câteva sfaturi: stați aproape de cei care nu vă vor lăsa să comiteți vreun act negândit și rugați pe cineva drag să vă ducă acasă la o anumită oră, chiar dacă sufletul va cere continuarea banchetului.

Regula nr.2 Respectați dress code-ul

Îmbrăcați-vă corespunzător locului petrecerii corporative: blugii și un pulover într-un restaurant sunt la fel de nepotriviți ca rochia de seară sau costumul la o bază de odihnă din afara orașului. În primul caz, veți arăta că nu ați depus niciun efort și nu vă respectați colegii, în al doilea — că vă doriți să ieșiți în evidență prin intermediul ținutei ostentative, ceea ce, de asemenea, nu este foarte respectuos. Cel mai bine este să alegeți o ținută simplă, elegantă și confortabilă. Aceasta din urmă se referă în primul rând la încălțăminte.

Regula nr.3 Nu cochetați cu colegii

Nu îmbrățișați oameni pe care nu i-ați mai îmbrățișat înainte de corporativ, nu sărutați oameni pe care nu i-ați sărutat înainte, abțineți-vă de la complimente precum „Ești atât de sexy în fusta asta!” — ceea ce pentru voi reprezintă un semn inocent de atenție, pentru altcineva poate însemna o încălcare a limitelor profesionale și hărțuire directă. Rețineți: lăudate trebuie să fie succesele și realizările oamenilor. Iar dacă doriți într-adevăr să transformați o relație colegială într-una personală, atunci cel mai bine amânați invitația la întâlnire ceva vreme după petrecerea corporativă și construiți relațiile informale treptat.

Regula nr.4 Dansați! Numai nu pe masă

Dacă sufletul vă cheamă la dans, nu-i refuzați o astfel de plăcere. Dar faceți asta doar într-un loc special desemnat, adică pe ringul de dans, în nici un caz nu pe mese sau pe bar. De asemenea, gândiți-vă de două ori înainte de a accepta să participați la concursul de dans pentru al 13-lea salariu sau, cel puțin, abțineți-vă de la striptease (pentru asta, a se vedea regula nr.1). Aceasta este întotdeauna o idee proastă, oricât de mult nu v-ar încuraja colegii, mai ales cu camera telefonului. Și ultimul sfat — păstrați distanța cu colegul în timpul dansurilor lente, în caz contrar zvonurile se vor răspândi rapid.

Regula nr.5 Nu vorbiți despre muncă

Cel mai probabil, nu va fi posibil să evitați complet discuțiile despre muncă — la urma urmei, acesta este un subiect universal în conversațiile cu colegii. Dar nu stricați seara pentru alții transformând petrecerea într-o întâlnire de lucru, și cu siguranță nu umblați după șef pentru a discuta despre o posibilă creștere a salariului. Să vă transformați în umbra șefului mai este o idee proastă deoarece acesta, permițându-și prea multe la petrecerea corporativă, după aceasta, simțindu-se rușinat, poate încerca să „scape” de martorii umilinței sale.

Regula nr.6 Evitați subiectele controversate

Vă dați seama și singuri că inițierea unor dezbateri pe tema politicii, războiului, religiei, minorităților este o idee proastă. Dar mai există o mulțime de alte subiecte asupra cărora există opinii polare, de exemplu: rolul femeii și al bărbatului, educarea copiilor, vaccinare, chiar și veganism. Mai mult, nu căutați prilejuri pentru a vă plânge în legătură cu problemele de familie, de sănătate (solicitați un concediu medical mai târziu dacă este cazul) sau financiare (convingeți-vă șeful pentru o mărire — aflați cum să faceți asta). În acest caz, despre ce vă mai rămâne să discutați? Despre sărbători, cultură, sau alte subiecte plăcute.

Regula nr.7 Neapărat veniți la petrecere

Chiar dacă nu vă plac adunările zgomotoase și visați să faceți o pauză de la colegi măcar înainte de sărbători, oricum veniți la petrecere, mai ales dacă lucrați într-o echipă mică în care absența voastră va fi vizibilă. Mai mult decât atât, în cultura corporativă modernă este deosebit de apreciată loialitatea față de companie și participarea la evenimentele comune. Dar asta nu înseamnă că trebuie să fiți prezent de la începutul până la sfârșitul petrecerii: două ore vor fi suficiente.


 

Articole asemănătoare