Înapoi

Cum să-ți amenajezi acasă un oficiu improvizat pentru a putea lucra eficient

05 Iunie, 2021 4051
Cum să-ți amenajezi acasă un oficiu improvizat pentru a putea lucra eficient

E minunat când ajungi la muncă în 5 secunde – te ridici din pat și te așezi la masă. Nu trebuie să vă îmbrăcați, să vă spălați fața, să vă pregătiți geanta etc. În pofida faptului că lucrul de acasă este foarte comod, pentru mulți pare dificil. Cineva simte că a lucrat 24 de ore din 24 din cauza că apartamentul a devenit birou. Unii, dimpotrivă, nu se pot concentra, deoarece mediul acasă este relaxant.

Astăzi vom vorbi despre cum să organizăm acasă un spațiu de lucru, astfel încât energia să nu se epuizeze, iar confortul să nu dispară.

1. Toată lumea, liniște!


Fiți de acord, să lucrați în timp ce pe fundal cineva privește televizorul, gătește supă, calcă hainele sau începe discuții despre viață, este destul de dificil. La birou, de asemenea, există factori care te distrag, de exemplu colegii care vor să discute și oamenii care râd în hohote în oficiile de tip open space. Dar acasă e și mai dificil, dacă la oficiu îți poți ruga colegul să revină mai târziu, cei de acasă consideră că din moment ce nu sunteți la serviciu atunci ați putea merge după pâine sau muta un dulap.

În această situație vă vor ajuta dialogurile calme și atenționările zilnice. Adunați membrii familiei într-un cerc și explicați-le că este dificil să lucrați atunci când atenția dvs este distrasă, că vă pierdeți capacitatea de concentrare, iar acest lucru vă poate cauza probleme la locul de muncă. Nu credem că cineva apropiat și-ar putea dori cu adevărat să fiți concediat. 

2. Sunt în căsuță!


E bine atunci când avem propria odaie sau cel puțin un balcon unde putem închide ușa și lucra în liniște. Dar dacă spațiul de locuit este limitat sau dacă locuiți singur și nu aveți o altă cameră în apartament pentru birou, problema poate fi soluționată prin împărțirea în zone.

Patul – într-un colț, masa – în altul. În jurul mesei nu trebuie să existe lucruri care distrag: televizor, consolă de jocuri, cărți, mâncare (credeți-ne bucătăria nu este cea mai bună opțiune pentru muncă, cântarul nu vă va bucura!).

Mediul are un impact imens asupra stării psihologice și asupra capacității de a lua decizii. Spațiul dvs de lucru nu ar trebui să influențeze concentrarea dvs: creierului îi este greu să lucreze atunci când în jur este dezordine, culori aprinse sau un televizor zgomotos.

Ca munca la calculator, lângă un perete alb, să nu fie plictisitoare, adăugați detalii care vă vor asigura confortul: o floare în ghiveci, o tapiserie, un tablou, un board cu stickere colorate. Sau pur și simplu amplasați masa lângă geam, prin care veți putea periodic să priviți afară. Doar să aveți grijă de jaluzele, astfel încât soarele să nu vă orbească.

3. Să dorm sau să lucrez?


...aceasta este alegerea cu care creierul dvs se confruntă atunci când ați decis să lucrați în poziție culcată pe pat. Dormitorul deseori include și livingul, și biroul, iar uneori și bucătăria dacă apartamentul este de tip studio. Dorința de a lucra din pat e firească, dar nu merită să ne lăsăm ispitiți. Poziția culcată face ca organismul să obosească rapid, iar creierul, simțind că că vă aflați în poziție orizontală, vă va cere să dormiți, nu să lucrați. 

Pentru a reduce dorința de a vă întinde pe pat cu laptopul, imediat după ce vă treziți dimineața aranjați canapeaua, astfel încât să nu mai vreți să vă ascundeți sub plapumă.

4. Dacă nu în pat, atunci unde?


Da, aveți nevoie de o masă, acceptați acest lucru. Și de un scaun, de preferat confortabil. Este important să aibă spetează ca să nu vă doară spatele, iar mâinele nu trebuie să atârne în aer deasupra tastaturii.

Masa poate fi amplasată așa cum vă este comod. Este bine să aranjați masa astfel încât în spate să fie un perete sau rafturi pentru cărți. Lumina nu trebuie să vină din spatele dvs. Când aceste condiții sunt îndeplinite, nu mai trebuie să vă faceți griji privind găsirea unui loc potrivit pentru o conferință video.

Dacă stați lateral sau cu fața spre ușă, vă veți simți în siguranță – nimeni nu va intra brusc și nu vă va speria atunci când purtați căști.

De asemenea, analizați varianta cu balconul. Poate chiar acolo se va găsi un loc minunat în care ați putea pune o masă și un fotoliu sau poate pervazul larg poate fi transformat într-o masă de lucru?

5. Partea tehnică a problemei


Lucrul de acasă niciodată nu este complet fără un laptop, dar vă este convenabil să lucrați cu un ecran mic? Poate vă gândiți să obțineți un al doilea monitor pe care ați putea afișa nu numai ferestre care necesită spațiu, ci și sarcini mai mari?

Niște căști care elimină zgomotul poate rezolva problemele enumerate mai sus, dar alegeți-le pe cele care nu vor pune presiune pe urechiși cap. Periodic lăsați-le jos pentru a vă odihni.

Pentru o legătură mai bună, așezați routerul în mijlocul apartamentului sau lângă locul de muncă. Puteți utiliza cablul de rețea în loc de WI-FI. Prelungitorul pe masă vă va scăpa de necesitatea de a lua o poziție incomodă de fiecare dacă când aveți nevoie de încărcător.

6. Și o cravată!


Nu avem nicio îndoială că pijamalele dvs sunt cele mai confortabile din lume. Dar e complicat să te concentrezi la muncă îmbrăcată în kingurumi și cu un coc pe cap. Dacă vă descurcați de minune, înseamnă că acest articol este inutil pentru dvs.

Un aspect proaspăt și o ținută confortabilă, dar nu pentru somn, vă va ajuta să vă simțiți gata de lucru. Există persoane care chiar îmbracă costumul de birou acasă pentru a se simți și mai concentrat.

7. Timpul pentru odihnă și timpul petru muncă


Se întâmplă să fie foarte complicat să te impui să lași ceașca de cafea în chiuvetă, să te așezi la masă de lucru și să începi a-ți face treaba, fără a fi distras de social media, fără a mângâia motanul și fără a căuta în frigider ceva bun. Atunci când nu există șeful sau vreun coleg să vă ferească de ispită, un cronometru vine în ajutor.

În fiecare dimineață, programați-vă ziua de lucru pe ore, lăsând 5-10 minute pentru odihnă, gustare și băutură.

Când cronometrul indică timpul pentru odihnă, ridicați-vă imediat, închideți laptopul și mergeți în zona de relaxare. Acest lucru vă va reseta creierul și îi va permite să se relaxeze.

Munca la distanță are avantajele și dezavantajele sale, dar dacă organizezi totul corect, nu doar vei lucra productiv, ci și te vei bucura de ceea ce faci.

Articole asemănătoare