Înapoi

Ce să scrii în CV în secțiunea „Despre mine”: sfaturi și exemple în 2024

20 Noiembrie, 2024 1943
Ce să scrii în CV în secțiunea „Despre mine”: sfaturi și exemple în 2024

Specialiștii HR primesc zeci de CV-uri în fiecare zi și adesea nu au timp să le studieze minuțios pe fiecare. Secțiunea „Despre mine” este șansa ta de a interesa un potențial angajator timp de câteva secunde și de a-l convinge să citească mai departe. Aici poți povesti ceva important, care te va evidenția printre ceilalți candidați.

Cine trebuie să completeze secțiunea „Despre mine”

Această secțiune este utilă pentru toți cei care caută de lucru. Îi ajută pe specialiștii cu experiență să își evidențieze abilitățile-cheie și realizările profesionale. Absolvenților le oferă oportunitatea de a povesti ceva unic despre ei înșiși, astfel încât managerul HR să fie convins de potențialul lor. În plus, această secțiune este o adevărată salvare pentru cei care își schimbă meseria, au o carieră neobișnuită sau pauze lungi.

❗ Ca angajatorii să o observe imediat, secțiunea „Despre mine” este de obicei situată în partea de sus a CV-ului, sub numele și funcția dorită. Are loc de cinste și în constructorul de CV-uri de pe Rabota.md.

Ce să scriu în secțiunea „Despre mine”?

Nu există un șablon unic, scrie în formă liberă. Principalul este să nu îți transformi povestirea într-un eseu lung — 2-4 propoziții sunt suficiente. Ca și în alte secțiuni din CV, păstrează informațiile scurte și relevante.

 Сitește cu atenție textul anunțului de angajare. Acest lucru te va ajuta să înțelegi cum vede compania candidatul ideal. Folosește cuvinte-cheie din anunț în descrierea ta.

  • Realizări profesionale

Poți indica vechimea totală de muncă în profesie sau domeniu, atunci când asta contează, iar pentru funcțiile de conducere — numărul de angajați direct subordonați. În același timp, cele mai bune case-uri și proiecte te vor ajuta să te remarci printre candidații cu experiență similară. Și, obligatoriu, întărește realizările tale cu cifre!

Exemple:

Am crescut productivitatea departamentului cu 15% prin optimizarea proceselor de lucru.
Am dezvoltat o strategie de promovare, care a crescut numărul de abonați pe rețelele de socializare cu 42% în 3 luni.
Am condus o echipă de 50 de persoane, reducând fluctuația personalului de două ori.

  • Diplome și certificate

Dacă ai diplome de absolvire a cursurilor tematice sau certificate care confirmă nivelul tău de cunoaștere a unei limbi străine, le poți menționa și în secțiunea „Despre mine”. Indică însă numai cele care sunt relevante pentru postul vacant.

Exemple:

Am finalizat cursul de „UX/UI Design” de la Google, am dezvoltat trei prototipuri de aplicații mobile și web.
Am absolvit cursul ”Business Analytics” de la Coursera, unde am studiat metodele de analiză și vizualizare a datelor.
Certificatul C1 Advanced (CAE) confirmă nivelul meu înalt de cunoaștere a limbii engleze.

  • Explicația pauzelor sau schimbărilor frecvente de joburi

Dacă există un decalaj de câțiva ani în experiența de muncă indicată în CV, specialistul HR va avea inevitabil întrebări. Prin urmare, dacă ai plecat în concediu de maternitate, ai petrecut o perioadă lungă de timp în străinătate, ai luat proiecte ca liber profesionist sau ai avut alte motive întemeiate, indică acest lucru în secțiunea „Despre mine”.

La fel e cu schimbările frecvente ale locului de muncă. Explică pe scurt de ce ai lucrat pe termen scurt pentru mai mulți angajatori — de exemplu, ai lucrat cu contracte de muncă pe durată determinată sau ai înlocuit o angajată aflată în concediul de maternitate. Schimbările frecvente ale locului de muncă pot fi explicate și prin dificultățile financiare ale companiei sau din întreaga industrie.

În orice caz, încearcă să fii și onest, și plin de tact, adică nu vorbi urât despre foștii angajatori.

Exemple:

În perioada 2020-2023 am fost în străinătate, unde am perfectat limba germană și am lucrat ca freelancer.
După ce am fost concediat de la jobul meu anterior, din cauza dificultăților financiare din industrie, mi-am petrecut timpul îmbunătățindu-mi abilitățile și învățând un nou software.
Pe parcursul a doi ani am fost în concediul pentru îngrijirea copilului și, în același timp, frecventam cursuri de design grafic.

  • Preferințe de condiții de muncă

Nu toată lumea poate fi flexibilă în căutarea unui loc de muncă: pentru un student care învață de dimineață poate fi important să se angajeze la un job care începe la 15:00, în timp ce un părinte cu un copil mic ar fi interesat să lucreze doar de acasă. În așa caz, poți menționa acest lucru în secțiunea „Despre mine”, pentru a nu pierde nici timpul personal, nici cel al angajatorului.

❗ Dacă completezi un CV în constructorul Rabota.md, atunci pentru preferințele de angajare există o secțiune separată. Acolo poți indica dacă dorești un job full-time sau part-time, lucru în ture, dacă ești gata să lucreze doar din oficiu, de la distanță sau într-un format hibrid.

Exemple:

Analizez exclusiv oferte de muncă la distanță, deoarece locuiesc în alt oraș.
Sunt student cu frecvența la zi, respectiv caut un loc de muncă part-time.

Exemplu concret pentru secțiunea Despre mine

Secțiunea „Despre mine” pentru studenți și absolvenți

Atunci când nu ai experiență de lucru, această secțiune poate atrage atenția specialistului HR și îl poate convinge sa îți acorde o a doua șansă.

Poți începe cu indicarea domeniului pe care l-ai studiat, specifică nota medie, dacă este mare, și tema lucrării de diplomă, dacă este relevantă pentru postul vacant.

În plus, poți menționa stagiile finalizate, participarea la evenimente studențești, voluntariat. Găsește o modalitate de a-ți cuantifica contribuțiile și realizările prin cifre.

Exemple:

Am organizat un concert caritabil care a colectat peste 10 000 de lei pentru a ajuta copiii.
Fiind voluntar, m-am ocupat cu organizarea evenimentelor mari, ceea ce mi-a întărit abilitățile de time management și lucru în echipă.
Am participat la un program de schimb internațional, unde mi-am dezvoltat abilitățile de comunicare interculturală.

Secțiunea „Despre mine” pentru cei care își schimbă profesia

Descrie cum poți aplica abilitățile actuale în noua funcție și cum te vor ajuta la dezvoltarea companiei, la care dorești să lucrezii.

Dacă nu ai experiență și abilități relevante, descrie pe scurt motivul schimbării profesiei și cum intenționezi să compensezi lipsa calificărilor necesare, ce ești dispus să înveți.

Exemple:

Am fost contabil, dar mereu am fost interesat/ă de IT. După ce am primit un certificat de programare Java, sunt gata să încep o carieră în dezvoltarea de software.
Trecând de la marketing la HR, mă bazez pe experiența mea în comunicare și lucrul cu echipe.
După o carieră de succes în vânzări, am decis să mă concentrez pe managementul proiectelor și am primit un certificat în Agile.

Să indic oare și calitățile personale?

Nu este nevoie să enumeri toate adjectivele pozitive pe care le cunoști, dar e util să menționezi soft skills (abilități personale), de care vei avea nevoie la muncă. Privește cerințele și responsabilitățile postului și gândește-te ce calități sunt necesare pentru a le îndeplini. Evidențiază-le obligatoriu cu exemple concrete.

Exemple:

Am un nivel ridicat de empatie. Ca specialist HR, am construit relații de încredere cu angajații, reducând fluctuația personalului cu 15%.
Responsabil și punctual: în trei ani de muncă nu am ratat niciun termen-limită, nici măcar în circumstanțe de forță majoră.
Proactiv: am propus o idee pentru un nou produs, care a adus companiei un venit suplimentar de 20%.

Ce să NU scrii în secțiunea „Despre mine”

  1. Adjective șablon fără exemple. Rezistent la stres, sociabil, eficient — singure nu spun nimic.
  2. Fraze comune. „Un specialist calificat cu multă experiență” nu îl va impresiona pe specialistul HR.
  3. Competențe învechite. Utilizator încrezut de PC, cunoașterea Google Chrome, Word — se presupune că toți pot asta.
  4. Informații personale. Starea ta civilă, prezența copiilor, opiniile politice și religia nu trebuie să se regăsească CV-ul tău.

Concluzii

Această secțiune te ajută să îți evidențiezi punctele forte, să menționezi ceea ce nu ai inclus în alte secțiuni și să interesezi angajatorul.

Important: indică doar ceea ce este relevant pentru un anumit post vacant. Folosirea corectă a acestei secțiuni poate fi un factor decisiv în acceptarea CV-ul tău.

Ești gata să îți îmbunătățești CV-ul? Creează-l folosind constructorul Rabota.md, care la fel are secțiunea „Despre mine”. Îl poți completa chiar la sfârșitul CV-ului, după ce ți-ai reîmprospătat deja memoria despre principalele tale realizări în carieră. Dar acesta va fi afișat în partea de sus, unde cu siguranță va fi observat de orice specialist HR.


Articole asemănătoare