Transport, depozitare și logistică sunt cele mai atractive domenii pentru angajare din Republica Moldova, urmate de domeniul tehnologiilor informaționale, potrivit unui sondaj realizat de Magenta Consulting.
Scopul acestuia a fost să studieze tendințele pieței muncii din Republica Moldova. Rezultatele cuprind opiniile unui total de 733 respondenți, femei și bărbați, cu vârste cuprinse între 18-45 de ani din mediul urban.
Studiul a relevat că respondenții își doresc mai multe oportunități de angajare și locuri de muncă de calitate. Printre beneficiile așteptate de la angajator se numără asigurarea medicală facultativă, transportul comun asigurat, prânzul asigurat și posibilitatea de creștere salarială.
Majoritatea respondenților au declarant că nu planifică să emigreze sau să meargă la lucru peste hotare în următorul an (53%), în timp ce 15% sigur vor alege să emigreze în următoarele 12 luni. Studiul a relevat și că 22% din respondenți se gândesc serios să își schimbe locul de muncă, în timp ce 11% au făcut-o deja.
Dificultățile financiare sunt o preocupare persistentă pentru respondenți, astfel, potrivit studiului, media cea mai înaltă a salariului lunar greu de obținut constituie 14355 lei pentru regiunea Chișinău, la polul opus situându-se sudul țării, cu 11734 lei, în timp ce media salariului lunar obținut este de 9361 lei în Chișinău și 7881 lei în sudul Republicii Moldova.
Conform rezultatelor sondajului, cei implicați în deciziile care le influențează viitorul sunt colegii și prietenii, cu o pondere de 61%. În același timp, printre sursele utilizate pentru informarea despre angajare (locuri de muncă) 38% le revine rețelelor de socializare, tot 38% site-urilor locale de angajare, urmate de Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă cu 9% din total respondenți.
Magenta Consulting oferă cercetări de marketing în Moldova începând cu 2006. Cercetările sociale și politice permit guvernelor, organizațiilor internaționale, partidelor politice să elaboreze politici, să înțeleagă eficiența activității lor, dar și să măsoare intensitatea anumitor fenomene.
Sondajul a fost realizat la inițiativa Japan Tobacco International, în lunile noiembrie-decembrie 2020. Având sediul central la Geneva, Elveția, JTI are circa 44.000 de angajați la nivel mondial și operațiuni în peste 81 de țări. Pentru mai multe informații, vizitați
www.jti.com.