Înapoi

Care este de fapt nivelul necesar de engleză pentru a te angaja la muncă? Și este oare acesta în general necesar?

16 Martie, 2023 7388
Care este de fapt nivelul necesar de engleză pentru a te angaja la muncă? Și este oare acesta în general necesar?

Cunoașterea limbii engleze devine o aptitudine de bază atunci când căutați de lucru în Moldova. Companiile din domeniul logisticii, achizițiilor, tehnologiei informației, marketingului digital și managementului de vârf cer adesea candidaților un nivel de limba engleză cel puțin mediu, însă și mai des puteți întâlni formularea „engleza constituie un avantaj”. Dar ce anume presupune acest nivel mediu și dacă este, în general, necesară cunoașterea unei limbi străine oriunde aceasta e cerută de la candidați — haideți să aflăm acest lucru. 

Nivelul de limbă engleză este de obicei stabilit conform scării de evaluare a stăpânirii unei limbi (Common European Framework of Reference, CEFR). Există șase niveluri în ea, de la A1 (etapa inițială) la C2 (cunoașterea la perfecție), dar abilitatea de exprimare a gândurilor liber se dezvoltă pe la mijlocul acestei scări.
Vă prezentăm principalele caracteristici ale nivelelor de cunoaștere a limbii engleze



Există o mulțime de teste online prin intermediul cărora puteți afla nivelul dvs. aproximativ de engleză. Rezultatul exact va fi stabilit numai prin susținerea unui examen internațional oficial, cum ar fi TOEFL sau IELTS.

Dacă nu aveți un certificat de limbă, nu specificați nivelurile CERF în CV. Este mai bine să specificați una dintre următoarele opțiuni: de bază, intermediar, avansat sau fluent. Și, desigur, fiți sincer.

Menționăm că uneori companiile indică cunoașterea limbii engleze în cerințe dintr-un capriciu — pentru a atrage mai mulți solicitanți erudiți. Și se întâmplă, de asemenea, aceasta să fie menționată într-un post vacant din simplu motiv pentru că a devenit un obicei, la fel ca și în cazul toleranței la stres și a sociabilității. Mai există și situații în care companiile copiază, fără a analiza, anunțurile postate de alții.

Cel mai simplu este să vă orientați după următoarea caracteristică: dacă anunțul postului vacant este scris în limba engleză, cu siguranță veți avea nevoie de ea.

Ce nivel de limba engleză este necesar pentru a activa în diferite profesii


Cel mai des întâlnim anunțuri în care nu este indicat nivelul exact de limbă necesar. Prin exprimarea „o cunoaștere bună a limbii engleze”, companiile de cele mai multe ori se referă la capacitatea de a vorbi clar fără prea multe pauze pentru alegerea cuvintelor, de a citi texte, de le înțelege și de a scrie e-mailuri. Dacă lucrul nu implică copywriting, atunci nu va fi necesară cunoașterea ideală a gramaticii.



Nivelul A1-A2 și mai înalt este necesar pentru postul de administrator de recepție, manager de vânzare a biletelor avia, secretar-referent. De regulă, pentru aceste posturi sunt suficiente cunoștințele de bază pentru a răspunde la întrebări standard, iar în procesul de comunicare este folosit vocabularul colocvial.

Nivelul B1 și mai înalt este necesar pentru specialiștii SEO care lucrează cu engleza simplă, marketologi, specialiștii în logistica transportului internațional, dezvoltatorii de site-uri web și software. Dacă compania este internațională, atunci engleza va fi printre limbile de comunicare. Mai mult decât atât, anume în această limbă este publicată o nouă literatură de specialitate.

Nivelul B2 și mai înalt este necesar pentru copywriteri și managerii SMM pentru a scrie texte coerente în diferite formate, pentru managerii de vânzări, account manageri, specialiștii în asistență tehnică. Pentru funcțiile de conducere (director de dezvoltare, manager de PR), se consideră, de asemenea, o normă cunoașterea limbii engleze la un nivel Upper-Intermediate.

Nivelul C1 este necesar în domeniul bancar, financiar, în drept, deoarece în aceste cazuri sunt necesare abilități de înțelegere a documentației specializate, care conține un vocabular complicat, și de susținere a unei conversații orale sau scrise pe teme complexe.

Modul în care companiile verifică nivelul de engleză


Nu vi se va cere nici un certificat sau diplomă eliberată de o școală de limbi străine (dar dacă aveți așa ceva, spuneți și arătați!). Testul principal va consta într-un interviu în limba engleză. Acest lucru este suficient pentru a evalua capacitatea de comunicare și înțelegere a unei persoane. În funcție de specificul postului de muncă, de exemplu, dacă trebuie să interacționați cu clienții din străinătate sau să scrieți texte în limba engleză, vi se poate cere adițional să îndepliniți o testare scrisă.

Chiar dacă nu sunteți sigur că corespundeți nivelului cerut de engleză, oricum trimiteți un CV. Nu veți pierde nimic, iar dacă primiți o invitație la interviu, iar apoi refuz — cel puțin veți practica vorbirea orală într-o limbă străină.

Posturile vacante descriu adesea angajatul ideal, dar cu toții știm că candidații ideali nu există. Prin urmare, compania poate reduce din cerințe dacă vă încadrați în toți ceilalți parametri sau chiar să se ofere să achite cursurile de limbă pentru dvs. — un astfel de beneficiu este deosebit de comun în cadrul companiilor IT. Deci, nu vă fie frică de nimic și continuați să vă îmbunătățiți abilitățile.
 

Articole asemănătoare