Назад

5 sfaturi cum să lucrezi de acasă și să nu-ți ieși din minți

27 Aprilie, 2020 520 0
Ce-i de făcut dacă ați ajuns în autoizolare, dar munca, fie chiar și de la distanță, nimeni nu a sistat-o? Blogul Rabota.md, anterior, deja a scris de ce trebuie invidiați cei care lucrează de acasă. Însă astăzi a venit timpul să lăsăm invidia la o parte și să ne obișnuim cu noul regim. Dacă vom aborda această situație corect, munca de la distanță poate fi chiar foarte comodă.

Iar pentru a vă ajuta în acest sens, v-am pregătit niște sfaturi.

1. Regimul e necesar și în carantină!


Un regim dat peste cap este prima din greșelile pe care le comit foștii lucrători de oficiu, aflați „capturați” între patru pereți. Regimul nu presupune doar trezirea/culcarea, dar și alimentația corectă, timpul de muncă și odihnă.

Treziți-vă cu o oră mai târziu, dar nu mai mult.


Când nu e necesar să vă treziți devreme, puteți dormi mai mult, iar înainte de somn să citiți o carte. Dar să stați treji până la ora 3 de noapte și să vă trezi la 12 nu e bine. Dacă nu sunteți obișnuit cu un astfel de regim, organismul dvs se va recupera greu. Iar în rezultat în prima jumătate a zilei veți fi somnoroși și leneși, iar în a doua – obosiți și triști. Străduiți-vă să nu vă schimbați timpul de lucru al zilei.

Alimentația nu trebuie să vă ia energia, ci să v-o ofere.


Alimentația este o parte importantă a regimului de muncă la oficiu, dar fiind la oficiu puteți lua masa în cafenea, iar acasă sunteți nevoiți să gătiți. Acest lucru vă ia mult timp și energie, iar după asta nu mai aveți chef de lucru. Ca să nu irosiți o zi întreagă, gătiți o dată sau de două ori pe săptămână felul principal de mâncare. De exemplu:
  • Bulion – îl puteți congela, iar în caz de necesitate să-l dezghețați și să gătiți în el cereale, paste sau supe.
  • Pelmeni sau colțunași – puteți să pregătiți mai mulți și să-i congelați pentru viitor.
  • Lasagna – e o mâncare relativ ieftină, dar nu toți o gătesc. E gustoasă și poate fi mâncată timp de o săptămână.
  • Pârjoale, bătute și legume – puteți cumpăra carnea în week-end, de exemplu, din ea să pregătiți chiftele și pârjoale și să le congelați.
  • Să congelați pentru alte zile puteți chiar și clătite cu umplutură sau legumele tăiate pentru supă.
  • Ardeii umpluți la fel pot fi congelați și apoi se gătesc foarte repede.

La micul dejun, străduiți-vă să mâncați ceva ușor dar consistent. Perfect s-ar potrivi un terci din fulgi de ovăz, niște fructe sau legume și un sandwich. Același lucru este valabil și pentru cină, iar pentru gustări mici – ciocolata neagră, fructe proaspete și nuci.

Obligatoriu trebuie să includeți în alimentație carnea, peștele, ouăle și legumele pentru a vă menține energia.

Munciți ca înainte.


Elaborați un orar de muncă și încercați să-l respectați, de altfel, vă veți relaxa și vă veți pierde motivația. Apropo, există sfaturi grozave despre cum să fii productiv atunci când lucrezi de acasă: înainte să te așezi în fața calculatorului, îmbracă hainele de birou, iar dacă ești femeie, aplică machiajul și aranjează-ți părul. Veți vedea, va deveni mai ușor de lucrat.

Nu uitați de confort – să lucrați pe masa curată e mai plăcut decât cu firmituri sau, în general, pe canapea. Creați-vă o atmosferă plăcută pentru lucru, într-un spațiu luminos și chiar puteți muta lucrurile din loc dacă vă doriți.

Străduiți-vă să faceți pauze pentru a vă mișca și pentru circulația sângelui. Mergeți să vă faceți un ceai, de exemplu, faceți zece așezări, răsfoiți niște benzi desenate, ascultați radio.

2. Autoizolarea nu este un motiv de a renunța la comunicare!


Chiar dacă toată viața ați fost introvertit  și nu puteți suporta oamenii, carantina nu e vacanță. Atunci cânt omului îi este ceva interzis, el începe să-și dorească acel lucru. De aceea, pentru a vă menține buna dispoziție nu uitați să comunicați cu oamenii. Discutați despre cărțile citite, recomandați seriale noi, rețete, canale pe Youtube și cel mai important – nu ascundeți emoțiile.

Dacă veți ascunde mult timp emoțiile, mai devreme sau mai târziu vor exploda.

Dacă vreți să vă distrați – distrați-vă. Dacă vreți să plângeți – plângeți. Găsiți persoana în care aveți încredere și povestiți-i tot ce aveți pe suflet, ce vă îngrijorează și cu ce dificultăți vă confruntați. Cu siguranță vă veți simți mai bine.

3. Evoluați!


Revenim iarăși la același subiect: autoizolarea nu este despre vacanță, prin urmare nu există vreun motiv obiectiv să nu lucrați asupra dvs. Ocupați-vă cu ceva util, nou, neobișnuit. Ceva ce vă inspiră. Învățați ceva ce demult vă tentează, citiți o carte despre artă, treceți un curs de fotografie, acumulați în creier informații noi care nu-i ajungeau.

Aici am scris detaliat despre dezvoltare personală și chiar am atașat linkuri cu cursuri.

4. Nu uitați de alții!

 
Posibil, în perioada de carantină s-a mărit volumul de lucru, dar cel mai probabil e invers. Nu stați fără treabă. Faceți ceva util, faceți ceea ce puteți face.
  • Ajutați-vă vecinii. Atunci când mergeți la magazin după produse, cumpărați-le și lor.
  • Ajutați spitalele și voluntarii.
  • Transportați medici, dacă aveți mașină.
  • Dăruiți lucrurile de care nu aveți nevoie celor nevoiași.
  • Aveți grijă de animalele fără adăpost, care au rămas fără mâncare.
  • Duceți resturi de mâncare și plăpumi vechi la vreun adăpost de animale.

Faceți un bine, așa pur și simplu, nu pentru dvs, dar pentru alții. Dacă aveți timp și posibilitate, de ce să nu ajutați?

5. Fiți calmi!


Aproape că am uitat să vă avertizăm: petreceți mai puțin timp pe rețelele sociale înainte de a fi calmi. Serios – acum toți cei care nu au cu ce se ocupa, fac panică și anume din acest motiv viața apare în nuanțe tot mai negre.

Posibil că lumea s-a schimbat, dar aveți doar două variante: fie acceptați ușor, fie acceptarea este inevitabilă. Putem panica mult și bine și să ne scufundăm în depresie, dar pentru că nu putem schimba nimic, în final oricum va trebui să acceptăm lumea așa cum a devenit. Sau putem să acceptăm o realitate nouă și să continuăm. Va trece timpul și totul se va așeza la locul lui.

Amintiți-vă o perioadă grea din viața dvs.  O fractură în anii de școală, o maladie,  nașterea, șomajul, examenele.  Ceva ce în fiecare dimineață vă impunea să vă treziți și să înțelegeți e un vis sau nu. Vă amintiți cum ați suferit? Și acum? A trecut, nu?

Așa vor trece și restul.


Articole asemănătoare