Înapoi

Cum să atragi atenția candidaților asupra unui post vacant: 7 sugestii simple

17 Martie, 2021 4547
Cum să atragi atenția candidaților asupra unui post vacant: 7 sugestii simple

Suntem adesea contactați de socilicitanți nemulțumiți care ne întreabă de ce în anunț nu sunt indicate toate condițiile de muncă. Astăzi, puțini oameni sunt gata să piardă timpul pe apeluri inutile, de aceea mulți vor să aibă la îndemână cea mai completă imagine despre postul vacant doar citind anunțul. 

Înțelegem de ce angajatorii nu scriu toate informațiile de care este nevoie. Unii nu au timp, alții au angajat copywriteri să le scrie anunțul, însă până la asta aceștia au scris doar texte cu instrucțiuni privind folosirea furtunurilor de incendiu, iar cineva pur și simplu nu s-a gândit la aceste detalii. Există și oameni care consideră că dacă în anunț vor fi indicate toate informațiile, atunci nimeni nu-i va contacta.

7 cele mai importante lucruri pe care trebuie să le conțină un anunț de angajare

1. Salariul


Este o modalitate excelentă de a-l interesa pe cel care caută un loc de muncă, chiar din primul rând al anunțului. Chiar dacă salariul variază, depinde de procent sau alte criterii, scrieți măcar niște cifre aproximative și pregătiți niște justificări pentru interviul de angajare. Acest rând trebuie să existe în anunț și punctum. Există o categorie separată de oameni care din principiul nu citesc anunțuri dacă în ele nu este indicat salariul. Și îi înțelegem: să petreci o zi sau câteva pentru convorbiri la telefon și interviuri de angajare pentru a afla că salariul nu merită timpul pierdut este inutil și supărător.
 

2. Programul de lucru


A nu indica programul de muncă e o blasfemie pură, iar a indica „full time” – cu atât mai mult. Full time este un concept foarte flexibil. Singura desemnare clară și fără echivoc a programului de muncă este exprimată în numere: ore, zile, săptămâni. Scrieți cifre clare, astfel încât solicitantul să înțeleagă dacă se poate baza pe un program la distanță, dacă va avea timp să ia copiii de la școală după serviciu și dacă poate ajunge la timp din alt sector.

3. Locația


Mulți oameni aleg să lucreze mai aproape de casă. În plus, mulți solicitanți scriu în motorul de căutare: Rîșcani, Botanica etc., respectiv, indicând zona în anunț va crește numărul de vizualizări. Indicarea locației este un avantaj nu doar pentru solicitant, ci și pentru angajator. Dacă cel din urmă va angaja o persoană care locuiește în apropierea locului de muncă, este puțin probabil ca aceasta să întârzie și să se plângă de ambuteiaje.

4. Pachetul social


Fie că oferiți un pachet social, fie că organizați polița de asigurare medicală, fie că vă pasă de sănătatea angajaților – acest lucru este, de asemenea, foarte important, de aceea trebuie indicat în anunț. Cu cât mai multe detalii, cu atât mai bine! Nu toată lumea înțelege ce presupune acest pachet social și ce include. În diferite companii, acesta reprezintă „bunătăți” diferite.

5. Bunătăți


Ceai gratuit, cafea, telefon corporativ, scaune confortabile, reduceri la săli de sport, zone de relaxare sau tot ce puteți oferi și ce nu au alții. Acesta nu este un criteriu de selecție, dar solicitanții vor fi mai mult interesați de un post vacant care propune bonusuri plăcute.

6. Instruire


Să presupunem că sunteți în căutarea unui specialist care să poată lipi plăci de circuit pe genunchi, dar anunțul dvs este citit de un specialist care poate lipi plăci de circuit doar în poziția lotus. Cel din urmă stă la dubii: să sune sau să nu sune și prin urmare decide să renunțe deoarece crede că nu vi se potrivește. Scrieți din start că oferiți instruire, dacă Native English este suficient sau aveți nevoie de Upper-Intermediate – candidați vor fi mai mulți. Sau mai puțini, dar vor fi adecvați.

Adesea, candidații care sunt 80-90% potriviți pentru funcția oferită de dvs, nu îndrăznesc să candideze pentru că le este teamă de numărul mare al cerințelor stricte.

7. Mai puține cerințe


Greșeala pe care o fac majoritatea angajatorilor este că încep anunțul cu o listă lungă de cerințe pe care solicitanții TREBUIE să le îndeplinească. În primul rând, persoana care citește anunțul vrea să reitereze că nimănui nimic nu datorează. În general e mai bine să nu utilizați acest cuvânt în anunțurile de angajare. În al doilea rând, solicitantul se simte defect dacă din 10 puncte nu corespunde cu cel puțin 3.

Gândiți-vă și cântăriți bine dacă e nevoie într-adevăr de o persoană care să știe TOT. Unele puncte din listă vor constitui un avantaj, dar nu o obligație. Citiți în acest articol cum să elaborați corect cerințele.

O altă remarcă scurtă, dar la fel de importantă:

În anunțurile bune, avantajele companiei sunt indicate înaintea cerințelor față de angajați.

Angajarea unei persoane este o cooperare reciproc avantajoasă: așa cum aveți nevoie dvs de el, așa el are nevoie de dvs. De aceea este greșit să indicați doar cerințele față de angajați și să nu pomeniți de avantajele pe care le pot avea aceștia. Plus la toate, anunțurile bune  de angajare sunt scrise gramatical corect, conțin cerințe exacte și adecvate și sunt publicate în două limbi.

Checklist


Un anunț de angajare  bun trebuie să spună imediat:
  1. Ce salariu va primi solicitantul?
  2. Ce program de lucru va avea?
  3. Unde se află biroul, magazinul sau fabrica?
  4. Care sun beneficiile sociale care diferențiază compania de celelalte?
  5. Ce bonusuri pot deveni un factor decisiv în ocuparea forței de muncă?
  6. Este sau nu compania pregătită să angajeze o persoană fără experiență?
  7. Poate compania să ofere solicitantului atât cât cere de la el?

Să elaborezi un anunț de angajare bun e la fel de complicat cum e să scrii un CV bun. Cu toate acestea, dacă doriți un candidat bun, începeți cu textul. Solicitantul vede mai întâi textul, apoi biroul și recrutorul.

Articole asemănătoare